tiistai 22. lokakuuta 2019

Ready or not, polttarit tulee!

Elämme jänniä aikoja: polttareideni suunnittelu on virallisesti alkanut! Eilen lähti nimittäin osallistujalista kaasoille - ja mua jännitti yllättävän paljon painaa ”lähetä”! Tässä ne nyt on, ”mun ihmiset” - mulle tuttuja ja turvallisia, mutta moni toisilleen ennestään tuntemattomia. Eikä yhtään tiedä mitä on luvassa. Jotain mukavaa varmasti, mutta myös jotain mitä en itse kontrolloi ja mitä varmasti h-hetken lähestyessä jännittää. 

Ihan täysin perinteisellä kaavalla ei tulla menemään: tällä tietoa mun polttarit olisi helmikuussa eli jo muutama kuukausi ennen häitä. Tämä päätös sumplittiin kaasojen kanssa aikatauluoptimoinnin takia, on niin sanotusti pari muuttujaa :D Mutta itseäni ainakaan tuo ei haittaa lainkaan, ja eipä tarvitse jännittää polttareita ja lähestyvää hääpäivää samaan aikaan.

Kuva: Pixabay

Jostain syystä olin onnistunut uskottelemaan itselleni, että polttareiden vieraslista olisi helppo nakki. Vielä mitä, meinasin saada mahahaavan! Tai no, olen siitä onnekas, että oikeastikin oli liuta ihmisiä joiden kutsumista ei tarvinnut ajatella kahdesti, ja jotka oletettavasti myös mielellään tulevat paikalle. Mutta aina mahtuu mukaan ne muutama rajatapaus. Päädyin vetämään suht tiukkaa linjaa enkä esimerkiksi kutsumaan kaikkien kumppaneita, vaikka olisivatkin päivänselvästi tulossa itse häihin. Kutsuin ne, keiden kanssa koin että mulla on jollain tapaa henkilökohtaisempi suhde. Osittain koska Sulhanen ei pidä kovin isoja polttareita (jos lainkaan) ja osin koska he ovat muutenkin minulle läheisempiä, on polttareihini kutsuttu myös miespuolisia kavereita. Koska miksipä ei.

Koitin tässä juuri kaasoille sönköttää toiveita polttareiden osalta heidän niistä kysellessä. Puhuin paljon mutten asiaa :D Toisin sanoen, oli yllättävän vaikeaa sanoa mitä toiveita päivälle olisi, muuta kuin kivat ihmiset ja rento meininki. Sen sijaan huomasin pälättäväni ihmeellisistä yksityiskohdista, kuten saunapolitiikasta, neuroottisesta ruokarytmistä ja helmikuisista ulkohuusseista (tai siis niiden puutteesta).

Mutta. Onneksi mun ei ehkä tarvikaan miettiä enempää, sillä luotto kaasoihin on 110%. Ja kun ihan oikeastikin tärkeintä on juurikin ne hyvät tyypit samassa huoneessa :) 

Millä fiiliksillä odotat/odotit omia polttareitasi?

~Satu~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti