sunnuntai 10. maaliskuuta 2019

Kaasoni ja minä - osa 2

Noniin, vuorossa osa kaksi kaasoesittelyistä, jossa T ja minä vastailemme kysymyksiin. E esittäytyi jo aiemmin ja kaasokosintaa voi tosiaan palautella mieleen täältä.

Mikä on ensimmäinen muistosi minusta?

T: Ennen ala-asteen alkua oltiin juuri muutettu uuteen kotiin. Nähtiin sut teiän äidin kanssa siinä metsässä meiän talojen välissä. Me ei varmaan silloin juteltu mitään, mutta muistaakseni meiän isä jutteli teiän äidin kanssa siitä, että ollaan ehkä tulevia luokkakavereita.

S: Tavattiin ekan kerran eskari-ikäisenä metsässä, jonka laidalla molemmat asuttiin. Mä olin mun äidin kanssa, sä sun isän ja siskon. Meiän vanhemmat jutteli keskenään siitä että ollaan saman ikäisiä, ja päädyttiinkin aloittamaan koulu samalla luokalla.

Millä tavalla olemme samanlaisia?

T: Hölmö huumorintaju, ihan typerät jutut on hauskoja! Ja toisaalta samanlainen arvomaailma ja näkemys siitä mikä elämässä on tärkeää.

S: Miten sitä parhaiten kuvailisi... Varmaan sellaiset samat arvot ja samankaltainen suhtautuminen elämään. Ollaan tunnettu kauan ja eri elämänvaiheissa puitu mieltä askarruttaneet asiat läpi. Ja sitten tietysti se, että asuttiin tosiaan 12 vuotta ihan vierekkäin :)

Millä tavalla olemme erilaisia?

T: Sä oot paljon järjestelmällisempi ja suunnitelmallisempi ja mä taas vähän enemmän soveltaja. Ruuanlaitossa ja reseptien noudattamisessa ainakin tulee esiin :D

S: Sä oot aktiivisempi liikkuja, ulkoilija ja harrastaja, sulle tulee nopeemmin tylsää ilman ohjelmaa. Sä oot myös tavallaan enemmän ”jalat maassa”, mä oon ollu ehkä herkempi fanittamaan, ihastumaan, innostumaan tms. Kun sä olit morsian olit koko ajan tosi chilli, mä sit taas lähdin ihan hulluna suunnittelemaan ja raahaamaan teitä häämessuille :D

Mitä ihailet toisessa?

T: Sitä suunnitelmallisuutta ja etukäteen asioihin perehtymistä,  ja myös kielitaitoa ja kirjallisia taitoja. Ja sitä että oot meistä parempi pitämään yhteyttä kun asutaan eri kaupungeissa :)

S: Oot aina ollut luotettava, vakaa tuki ilman turhaa draamaa. Meillä ei oo koskaan ollut mykkäkouluja, välien katkeamisia, selän takana puhumista, isoja riitoja jne. 

Kuvaile minua kolmella sanalla.

T: Huumorintajuinen, järjestelmällinen, mielikuvituksellinen/luova 

S: Rauhallinen, aito, luotettava

Kerro joku yhteinen muisto.

T: Nyt meni lapsuuspainotteiseksi. Mutta ehkä yksi pöljimpiä ideoita oli ala-asteella sopia, että karataan molemmat yöllä ulos. Mulla oli herätyskello tyynyn alla soimassa, ja sitten mun oli tarkoitus tulla herättämään sut vetämällä teiän pihalla narusta joka oli sidottu sun varpaaseen. Lopputulos oli että sä et saanut sitä narua viritettyä ja mä yritin taskulampulla herättää sut sohimalla teiän ikkunoihin. Teiän äiti varmaan heräsi keskellä yötä mutta sä et :D Ja seuraavana yönä oli tarkoitus yrittää uudestaan, mutta mä jäin kiiinni illalla herätyskellon piilottamisesta soimaan kello 03:00. 

S: Tykkään aina kertoilla lapsuudenmuistoja, mutta mikäs niistä nyt sitten olisi julkaisukelpoinen :D No, vaikka sellanen, että meillä oli ainakin kolme eri salakieltä (oli varmaan enemmänkin, mutta kolme muistan :D), joilla sitten koitettiin ärsyttää ja hämätä meiän pikkusiskoja.


~Satu~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti